Prima seară de ,,Cultură Clujeană”

“LA RĂSCRUCE DE VÂNTURI” – Emily Brontë

0605_f1308

Nu ştiu din ce sunt plămădite sufletele noastre, dar ştiu că al meu şi al lui sunt la fel.

Spre rușinea mea trebuie să încep astfel. Sunt de 5 ani în Cluj-Napoca și aseară a fost prima dată când am călcat pragul Teatrului Național Cluj (TNC). Cu toate acestea am avut norocul să vizionez o piesă de teatru minunată, ,,La răscruce de vânturi” – după Emily Brontë.

Vreau să adaug că piesa a avut o distrbuție de excepție:

Catherine Earnshaw Ramona Dumitrean
Heathcliff Cristian Grosu
Edgar Linton Ionuţ Caras
Hindley Earnshaw Cătălin Herlo
Nelly Dean Irina Wintze
Isabella Linton Angelica Nicoară
Hareton Earnshaw Cristian Rigman
Catherine Linton Romina Merei
Linton Heathcliff Silvius Iorga
Lockwood Adrian Cucu
Frances Patricia Brad
Joseph Petre Băcioiu

O poveste de dragoste neobișnuită, plină de durere, suferință, care te poartă dintr-o extremă în alta. Suferința și neîmplinirea dragostei este exprimată clar de către Heathcliff – interpretat de Cristian Grosu, un actor desăvârșit.  Exemplul fiind modul în care reușește să deschidă robinetul lacrimilor în momentele necesare.

Am asistat timp de 2 ore și jumătate la un spectacol pe parcursul căruia am privit înmărmurit măiestria acestora, modul prin care trăiesc fiecare clipă din act. Au fost momente în care piesa mi-a creat fiori, am simțit o căldură și plăcere nemăsurabilă pe tot parcursul acesteia. Pe de altă parte, mă înfiora modul în care Heathcliff își alimenta fericirea prin suferința creată celorlalte personaje.

Finalul piesei a culminat cu un val de aplauze, oferite de o sală arhiplină, timp de 5-6 minute. Moment în care am văzut strălucirea din ochii actorilor și am realizat că aceștia trăiesc efectiv pentru ropotele de aplauze ale publicului.

Recomand, astfel, ca in weekend-urile libere să alegeți să treceți și voi pragul Teatrului Național Cluj, în loc să vă petreceți timpul prin mall-uri.

Pentru cei dornici să lecturați vă atașez un link către carte:

https://archive.org/stream/Emily_Bronte-La_Rascruce_De_Vanturi_10__#page/n0/mode/2up

0009_5f764

2 thoughts on “Prima seară de ,,Cultură Clujeană”

Leave a Reply

